Internetno poslovanje zahteva več kot le postavitev spletne strani in čakanje naročil. Če imate idejo za produkt ali storitev, za katero mislite, da lahko z njo obogatite, je smotrno razmisliti o internetnem poslovanju. Internet je zagotovo revolucionarni način življenja, ki ponuja posameznikom tekmovanje z globalnimi organizacijami. Vendar se poraja vprašanje – kako začeti?

Poslovni načrt

Temeljno izhodišče vsakega uspešnega poslovanja je ustvariti dober poslovni načrt. Poznati morate vaš ciljni trg, svojo konkurenco, prav tako pa posedovati veščine za privabljanje investitorjev in vzpostavljanje zvestobe svojih potrošnikov ter sklepanje zavezništva s strateškimi partnerji. Ključnega pomena je torej priprava in raziskovanje. – Tony Cohen, vodja podjetniškega poslovanja na Deloitte.

Cilj poslovnega načrta mora sporočati preprosto, a privlačno zgodbo, s katero bralcu vzbudi željo po tem, da spozna vodstveno ekipo in izve več o vsebini. Poslovni načrt naj bo čim bolj zgoščen in dostopen, z največ 20 stranmi. – Jeffrey Mcklin, FDUK.  

Iskanje ustreznih trgov

Eden izmed najpomemnejših elementov za vzpostavitev vašega internetnega poslovanja je ugotovitev in določitev, kateri so ciljni trgi za vaše poslovne ideje. Prizadevati si morate za čim bolj unikatne ideje, torej ideje, katerih druga podjetja še nimajo, saj imate le tako največ možnosti za uspeh.

Financiranje

Za ambiciozne podjetnike je na voljo veliko možnosti financiranja. Bančno financiranje v obliki posojil je običajno cenejše od prodaje delnic ali lastniškega kapitala.  Pri kapitalskih naložbah sta na voljo dve možnosti – ”poslovni angeli” in tvegani kapital. Poslovni angeli so premožni posamezniki, ki vlagajo svoj kapital v rastoča podjetja, ponavadi pa ponujajo tudi različne uporabne nasvete in kontakte. Akterji tveganega kapitala bodo investirali le pod pogojem, če bodo videli dobičkonostno obrestovanje v največ treh letih. Bistvenega pomena je analiza denarnega toka.

Najbolj pogosta napaka podjetij je namreč ta, da zaprosijo za prenizko finančno podporo, a kljub temu upajo, da bodo dobili vsaj minimalno vsoto sredstev, ki jih potrebujejo. – Steve Jennings, direktor poslovnega bančništva na Alliance & Leicester Commerecial Bank.

Spletna stran

Stroški spletnih strani so različni. Osnovna, preprosta spletna stran lahko stane le £500, medtem ko dodelane spletne strani, ki dominirajo na trgu, dosegajo vrednosti tudi £20,000 in več. V kolikor spletne strani ne morete postaviti sami, poskusite navezati stike s kvalitetnimi profesionalnimi spletnimi oblikovalci. Ko je spletna stran postavljena, jo poskušajte ohranjati čim bolj pregledno in uporabnikom prijazno. Potencialni kupci morajo imeti možnost, da z lahkoto stopijo v stik z vami preko spletne strani. Prav tako jo redno posodabljajte – inovacije in velika mera domišljije so ključni za dolgoročni uspeh.

Marketing / trženje

Prav marketing je tisto področje, ki ponavadi pri spletnem poslovanju podjetja ”šepa”. Vse preveč podjetnikov svojo pozornost preusmeri le v razvoj svojih produktov in storitev, nato pa pričakujejo, da bodo naročila padala kar sama po sebi. Če se ne boste promovirali, kako vas bodo potencialni kupci našli? Strani, kot so Google AdWords, so lahko stroškovno učinkovit način oglaševanja, saj delujejo na način ”plačilo na klik”, kar pomeni, da plačate stroške le v primeru, ko nekdo klikne na vašo spletno stran. Prav tako lahko prijateljem in znancem priporočate svojo spletno stran preko elektronske pošte, bodite pa tudi pozorni na različne klepetalnice in forume, kjer se obrne precejšnja masa ljudi.

Transakcije

Transakacije in spletna naročila morajo biti za kupce karseda hitra in enostavna. Če bo imela stran zakompliciran proces nakupovanja, je zelo verjetno, da boste stranke na račun tega izgubili. Želja strank, ki nakupujejo preko spleta, je, da svoj nakup opravijo čim prej. Zelo pomembna je tudi varnost spletne strani pri izvrševanju naročila / nakupa, saj je za večino strank bistveno, da so njihovi osebni podatki varni in da ne bodo zlorabljeni.

Začnite skromno in potrpežljivo

Imejte v mislih, da bo za rast vašega podjetja na spletu potreben čas, predvsem, kar se tiče prihodkov. Potrebovali boste veliko energije, zanosa, odločnosti in strasti, prav tako pa tudi čuta za realnost. Uspeh na spletu je redek. S svojim poslovanjem na spletu začne veliko podjetij, vendar jih je le malo, ki ustvarjajo željen dobiček. A vendar – čeprav je lahko začetek spletnega poslovanja zelo zahteven, pa je lahko kasnejši morebitni uspeh prav tako zelo dobičkonosen.

 

(Povzeto po The Independent)