There is no translation available.

Fotografija 1

Na Šolskem centru Ptuj se je s predstavitvijo 9 dijaških podjetniških idej zaključil izbor »Najboljše dijaške podjetniške ideje 2017«, ki sta ga organizirala ZRS Bistra Ptuj in Šolski center Ptuj – Ekonomska šola, ob podpori Mestne občine Ptuj. Dijaki so zadnjih nekaj tednov, ob podpori mentorjev razvijali svoje podjetniške ideje, na finalu pa so 4 člansko strokovno komisijo najbolj prepričale ekipe Wi-Fi kontakti, UP Hiške avantur in Vestalke svečenice. Svoj glas je imela tudi publika, ki je izbrala svojega favorita, to je Wi-Fi kontakti.

Polna dvorana Šolskega centra Ptuj je dala vedeti, da mladi mislijo resno, in da podjetniškega duha na  Ptuju ne primanjkuje, kar nas lahko navdaja z upanjem, na podjetniški razcvet mesta v prihodnje. Več kot 100 mladih sta uvodoma nagovorila v.d. direktorice Šolskega centra Ptuj,  mag. Darja Harb, in direktor ZRS Bistra, doc. dr. Štefan Čelan.

Fotografija 5Nagovor v.d. direktorice Šolskega centra Ptuj, mag. Darja Harb

Fotografija 4Nagovor direktorja ZRS Bistra Ptuj, doc. dr. Štefana Čelana
 

Start:up Ptuj združil več kot 100 mladih podjetniških talentov

Na podlagi izkušenj in globalnih trendov spodbujanja podjetniškega talenta med mladimi se je pod sloganom Start:up Ptuj, ki zadnja leta skrbi za podjetniški preboj mesta, oblikoval in izvedel program, ki je sestavljen iz serije podjetniških dogodkov, kjer mlade navdušujejo za podjetništvo. Udeleženci so s pomočjo mentorjev razvijali svoje ideje po najsodobnejši »lean startup« metodologiji. Mentorski program, ki je namenjen nadgradnji idej v delujoče prototipe, opremljene s poslovnim modelom. Aktivnosti se je udeležilo več kot 100 mladih, ki bodo v prihodnosti gonilo podjetniškega preboja mesta Ptuj.

Po besedah dr. Lidije Tušek, imajo mladi v okviru programa Start:up Ptuj možnost izgraditi in uresničiti svoje potenciale in cilje. »S tovrstnimi programi skupaj izgrajujemo boljši, predvsem pa gospodarsko uspešnejši Ptuj« je povedala ob zaključnem dogodku.

 

Dragocene izkušnje, ki jih na mlade prenašajo uveljavljeni podjetniki

Ker se podjetništva ne da učiti v razredu, v okviru programa organizatorji gostijo tudi podjetnike iz prakse, tokrat je svoje izkušnje z njimi delil mag. Aljoša Huber. Njegovo osnovno sporočilo je bilo, da je potrebno vedno hitrejše prilagajanje na spremembe trga in novosti ter sodelovanje med različnimi akterji.

dijaska podjetniska ideja 14Mag. Aljoša Huber je z mladimi delil svoje podjetniške izkušnje

 

Najbolj je navdušila ideja Wi-Fi kontakti

Najboljše ideje je izbrala 4 članska strokovna komisija, ki so jo sestavljali Gorazd Orešek, podžupan Mestne občine Ptuj, podjetnik mag. Aljoša Huber, svetovalka na VEM točki na ZRS Bistra Ptuj,  Jadranka Krajnc in odgovorna za razvoj podjetništva na ZRS Bistra Ptuj,  dr. Lidija Tušek.

Na koncu je slavila ekipa Wi-Fi kontakti, ki je bila tudi zmagovalec po mnenju občinstva. Prepričali so z uporabno vrednostjo produkta, ki dejansko dodaja vrednost uporabniku, velikim tržnim potencialom in zagnano ekipo, ki stoji za idejo.

Fotografija 2Zmagovalna ekipa Wi-Fi kontakti z mentorico in podžupanom

Zavedanje pomena spodbujanja podjetništva na Ptuju

Kot je povedal podžupan Mestne občine Ptuj, ki je podprla izvedbo programa, so želje in pričakovanja občine, da mladi čim prej spoznajo poti podjetništva in se drzno odločajo za vstop na podjetniško pot. Dodaja: »Po večini se pogosto pojavlja, da mladi po dokončanem študiju še vedno iščejo zaposlitev in so kasneje hitro razočarani. Zato ob vsaki priložnosti apeliram na mlade, da razmišljajo podjetniško in to že v času šolanja, v času študija.« Svetuje jim tudi, da razvijajo kompetence in razmišljajo globalno.

 

Pri prvih korakih v podjetništvo mladim s svojimi programi pomaga ZRS Bistra Ptuj, ki se s pospeševanjem podjetništva ukvarja na dveh področjih. Po besedah direktorja doc. dr. Štefana Čelana je eno področje mladinsko raziskovalno delo, kjer mlade učijo kako inovirati, kako priti do tistih najboljših idej in skozi raziskovalne naloge potem najdejo teme. Tiste najboljše raziskovalne naloge potem skušajo pretvoriti tudi v podjetniško idejo. Pri tem dodaja: »Pri nas imamo dva oddelka, oddelek za znanstveno raziskovalno delo in oddelek za podjetništvo. V oddelku za podjetništvo potem skušamo izpeljati vse postopke tako daleč, da lahko pri nas registrirate podjetje, pomagamo vam pri rasti podjetja, pomagamo vam pri marketinških aktivnostih itd., skratka vse ukrepe ki jih ima na voljo država in Evropa, zato da lahko novo idejo spravimo na trg.«

Namen zaključnega dogodka v okviru programa Start:up Ptuj je bil predstavitev podjetniških ekip in idej, predvsem pa v aktivnem mreženju in druženju mladih z že uveljavljenimi startup podjetniki, mentorji in svetovalci ter drugimi mladimi, ki se še navdušujejo za podjetništvo. Vse z namenom, da se bolje vključijo v »startup dogajanje« v mestu Ptuj.

 

  

KRATKI OPISI PREDSTAVLJENIH PODJETNIŠKIH IDEJ

Čebels Mariničdijaska podjetniska ideja 4

Dejstvo je, da brez čebel ni življenja. Ideja o produktu se je porodila zaradi pomanjkanja kakovostnih čebelarskih izdelkov oz. pripomočkov. Podjetje bi na trgu ponujalo kakovostne čebelarske pripomočke, narejene iz prvovrstnih materialov. Osnovna ciljna skupina so seveda čebelarji, vizija podjetja pa je postati najboljši ponudnik čebelarskih pripomočkov.

 

FOTO Studio za živali Diferadijaska podjetniska ideja 5

Mladi podjetniki razvijajo idejo o fotografiranju živali, ki jo predstavljajo kot novost na trgu. Kot lahko sklepamo že iz imena ekipe, ne gre za navadno fotografiranje, od konkurentov se razlikujejo po tem, da fotografiji dodajo zgodbo. (Difera, diferentna, biti drugačen). Svoje domače ljubljenčke lahko pripeljete v studio na fotografiranje, kjer nato naredijo različne izdelke, od koledarjev, voščilnic, foto albumov, idr. Prav tako ponudba zajema fotografiranje na terenu, v naravi ali pa na kakšni razstavi.

 

Lunica – organizirano taborjenje otrokdijaska podjetniska ideja 6

Pri podjetniški ideji  Lunica gre za idejo o organizaciji taborjenja za otroke. Ciljajo predvsem na starše, ki želijo  svojim otrokom popestriti prosti čas. Taborjenje bi potekalo v treh različnih starostnih skupinah, in sicer od 6 do 9 let, od 9 do 13 let in 13 do 15 let. Osnovna ideja je, da otroci skozi zabavo učijo osnov preživetja v naravi, kako zakuriti in pogasiti ogenj, kako postaviti šotor ter kako se orientirati po zvezdah.

 

Vestalke svečenicedijaska podjetniska ideja 7

Vestalke so bile svečenice rimske boginje Veste. Ker vemo, da je Ptuj najstarejše slovensko mesto in izjemno povezano s starorimskimi časi, mlade podjetnice iz ekipe želijo ohranjati to rimsko kulturo. Oblečene v rimska oblačila, lahko Vestalke svečenice polepšajo marsikateri svečani dogodek na Ptuju in širše. Ponudba zajema predstavitvene plese, sprejem in popestritev raznih dogodkov. Vestalke svečenice izvajajo tudi plesne delavnice in izdelujejo zanimive rimske pričeske. S tem ohranjajo rimski slog, ki je že od nekdaj močno vpet v to okolje.

 

Wi-Fi kontaktidijaska podjetniska ideja 8

Ideja Wi-Fi kontakti omogoča vklop in izklop tehničnih, električnih naprav preko pametnega telefona. Podjetje bi se ukvarjalo z montažo in prodajo Wi-Fi kontaktov. Izdelek je primeren za vse starostne skupine. Vemo, da vsak izmed nas velikokrat pozabi kakšno napravo prižgano, produkt Wi-Fi kontakti pa nam omogoča, da to napravo izklopimo na daljavo.

 

UP hiške avanturdijaska podjetniska ideja 9

Si predstavljate naselje različnih doživljajskih hiš, za različna doživetja? V naselju, kot si ga je zamislila podjetniška ekipa, bi bilo 9 različnih hiš za preživljanje prostega časa oz. zabave. Prva bi bila t.i. Party house, kjer bi ljudje vseh starosti doživljali nepozabne zabave. Naslednja, 50 odtenkov ljubezni, kjer bi pari ali skupine uživali v romantičnih večerih. Ena izmed njih bo obiskovalce vrnila nazaj v kameno dobo, saj se bodo lahko vozili tudi s kamnitimi avtomobili. Na svoj račun bodo prišli tudi ljubitelji podvodnega sveta ljubitelji iluzij, narobe sveta, sladkosnedci. Če pa vas bolj zanima tropski svet, bodo za vas pripravili tudi hiško v džungli, kjer boste lahko uživali v živalskem vrtu in se sprehajali med dinozavri. Če ste pristaš ekologije in narave, pa bo prav gotovo za vas najbolj primerna EKO hiška. Ste si kot otrok želeli imeti hiško na drevesu? Prav to ponuja Hiška na drevesu, z visečimi mrežami in sprostitvijo v krošnjah dreves.

 

Cooler PC Plus (Osvetljena podlaga za prenosnik)dijaska podjetniska ideja 10

Veliko ljudi se sooča s pregrevanjem prenosnih računalnikov. Produkt Cooler PC Plus je opremljen z ventilatorji za močnejše kroženje zraka in s tem se vaš prenosnik boljše ohlaja. Prav tako produkt vsebuje različne priključke za še boljšo uporabniško izkušnjo. Cooler PC Plus je opremljen tudi z barvnimi led diodami, ki jih lahko prilagodijo za vsakega kupca posebej. Tukaj vidijo svojo konkurenčno prednost, torej produkti narejeni po željah kupcev.

 

EKO domača presenečenjadijaska podjetniska ideja 11

Člani ekipe so dobili idejo za EKO domača presenečenja ob pomanjkanju kakovostnih toplih napitkov in prijetnega ambienta. Tako pripravljajo različne napitke, od kave, različnih drugih toplih napitkov, pa vse do okusnih smoothijev. Ukvarjajo se tudi s prodajo aranžerskih izdelkov, rož, adventnih venčkov in vedno in povsod skušajo pričarati prijeten ambient. Po njihovem mnenju je njihova največja konkurenčna prednost ta, da so odlični prodajalci.

 

Rainbowdijaska podjetniska ideja 12

Trend narekuje, da se ljudje vedno bolj vračamo k naravi. Tako se je rodila tudi ideja o naravnih barvah za lase. Ne gre za navadne barve, temveč gre za vedno bolj popularne mavrične barve. Te barve so izredno kakovostne in »trendy«. Predvsem mladi si želijo živeti »pisan in odštekan« stil življenja. Pri teh barvah gre za močne, dolgo obstojne barve, ki pa niso škodljive za lase. Zato so primerne tudi za otroke.