There is no translation available.

Pred časom sem preživel 4 dni na srečanju s 120 lastniki malih podjetij v Melbournu, ki jih zanimajo načini za rast podjetja. Takšne sestanke sem imel že v Veliki Britaniji, Singapurju, ZDA in Mehiki.

Naštel vam bom 7 velikih napak, ki jih pogosto delajo v malih podjetjih in jih opažam vsak dan.

 

1. Ne znajo predstaviti svojega izdelka

Najpomembnejša veščina, ki jo mora imeti podjetnik, je, da zna predstaviti svoj izdelek. Če torej niste programer, ki zna napisati tak algoritem, da bo spremenil način kako človeštvo funkcionira, morate znati prestaviti svoj izdelek in le to vas bo popeljalo na vrh.

Vlagatelji želijo z razlogom videti vašo predstavitev izdelka, še preden vidijo izdelek sam. Vedo namreč, da ni pomembno, kako dober je vaš izdelek, če ga ne znate predstaviti.

Zato me čudi, zakaj te veščine ne učijo v šolah in na univerzah (predvsem na 99 % poslovnih smeri). Vsak podjetnik se mora sam naučiti teh veščin. In kot vsako drugo veščino, se lahko tudi te naučite.

 

2. Nimajo nič napisanega o izdelkih

Moje mnenje je, da je skorajda nemogoče prodati izdelek ali dobiti naročilo, če v vašem podjetju nimate brošur, ki bi jih ljudje lahko prebrali. Če boste prodajali svoje storitve, potrebujete brošuro! Če iščete distributerje, potem potrebujete dokument, ki bo razložil vse vaše prednosti.
Vsako malo podjetje potrebuje:

  •  Brošuro
  •  Letake
  •  Bloge
  • Članke
  • Študijske primere
  • Diagrame
  • Knjigo, v kateri je opisana filozofija ustanoviteljev

Če boste izdelali pisni material, ga lahko natisnete ali posredujete online. S tem boste povečali vaše poslovanje.

 

3. Raje želijo zaslužiti z izdelki, ki se jih kupi, kot s tistimi, ki se jih proda

Obstajata dve vrsti izdelkov – tisti, ki jih kupimo, in tisti, ki jih je potrebno prodati.
Kupljeni izdelki so ponavadi poceni, brez rizika in takšni, ki jih ljudje potrebujejo. Stranke po navadi na spletu kupujejo cenejše verzije ali poiščejo takšnega dobavitelja, ki jim najbolj ustreza (npr. glede na lokacijo).

Izdelki, ki se prodajajo, potrebujejo prodajalca, da komunicira s strankami. Prodajalec je vez med težavo, ki jo mora kupec rešiti, in izdelkom/storitvijo, ki je na voljo in bo težavo rešila. Čeprav so ti izdelki zelo cenjeni, mora kupec razmisliti o rešitvi in zato se ti izdelki ne prodajajo sami. Potrebujejo neko aktivnost, gradnjo odnosa in prodajne sestanke.

Po mojih izkušnjah mala podjetja preživijo in uspevajo zaradi prodajnih aktivnosti in ne zaradi strank, ki samostojno nakupujejo.

 

4. Ponujajo samo en izdelek ali storitev

Ugotovil sem, da veliko samostojnih podjetnikov opravlja isto delo, kot ga je v prejšnji službi. Grafični oblikovalec, ki je nekoč delal za agencijo, sedaj ponuja storitve grafičnega oblikovanja. Nekoč je bil nekdo notranji oblikovalec za podjetje, sedaj direktno svetuje strankam.

To je lahko nekaj časa uspešno; še posebej, če ste “dvorni dobavitelj”. A pazite: če izgubite kravo, ki jo molzete, potem morate spremeniti svojo poslovno strategijo. Bolj boste uspešni, če boste imeli več izdelkov in storitev, ki jih izberete iz strateških razlogov.

Potrebovali boste nekaj izdelkov, ki jih ljudje kupijo in nekaj, ki jih je potrebno prodati.

 

5. Mislijo, da se mora tržišče pobrati, preden lahko začnejo rasti

Vaše podjetje je manj odvisno od tržišča, kot si mislite. Če se tržišče zamaje, morate samo spremeniti način prodaje na tem majavem tržišču. Razmislite morate o svojem oglaševanju, spremeniti morate svoje obete, ponuditi morate daljše plačilne pogoje. Vsekakor pa ni potrebno, da počakate, da kriza mine ali da celo sprejmete poraz.

Zapomnite si, da so bila nekatera najbolj uspešna podjetja ustanovljena med recesijo. Virgin, Dell, GE, Apple in HP so bili ustanovljeni med recesijo. Ustanovili so jih ljudje, ki bi drugače dobili udobno službo – v primeru, da krize ne bi bilo.
Preselite se na splet in začnite uporabljati novo tehnologijo. Priložnosti za rast, ki jih ponuja tehnologija, odtehtajo pomanjkljivosti šibke ekonomije.

 

6. Nimajo podporne ekipe

Košarke ne morete igrati z ekipo 1 igralca. Pri košarki pač obstaja minimalni pogoj pri številu igralcev. Moje mnenje je, da tudi v podjetju obstaja minimalni pogoj pri številu sodelavcev.

Spodaj sem izbral ljudi, ki jih morate imeti v svoji ekipi od prvega dne (kot polno zaposlene, zaposlene s krajšim delovnim časom ali kot podizvajalce):

  • Grafični oblikovalec
  • Osebni asistent
  • Prodajni asistent
  • Računovodja
  • Mentor / manjša skupina ljudi, s katerimi predebatirate vaše ideje.

Ti ljudje so lahko v vaši ekipi virtualno in lahko sedijo kjerkoli na svetu, lahko jih plačate na uro ali glede na nalogo, ki jo morajo opraviti – ampak brez njih boste težko spravili vaše podjetje v pogon.

 

7. Podjetniki imajo nerealne standarde

Lahko so prenizki ali previsoki.

Nekateri podjetniki mi pokažejo wordov dokument, s katerim mi želijo vzbuditi zanimanje za njihovo podjetje. Najraje bi jim rekel, da to ni neka domača naloga, ampak posel.

Nekateri podjetniki ne želijo zapraviti denarja za grafično oblikovanje ali tisk, od drugih pa pričakujejo, da bodo zapravili denar pri njih. V dobi UpWork-a res ni nobenega opravičila, da dajejo naokrog dokument, ki zgleda ceneno in zanič.

Oblikovalec lahko zelo polepša izgled že za 50$. Res ne razumem, kako je lahko nekdo že dolga leta izobražen potrošnik, potem pa se sploh ne zaveda tega, kako morajo nanj gledati stranke.

Po drugi strani pa vidim tudi nekatera podjetja, ki so popolnoma paralizirana s perfekcionizmom. Ne bodo šli na tržišče in začeli prodajati, dokler ne dobijo od tiskarja brošure z vtisnjenim zlatim žigom in za to porabili 1.400$.

In ko dobijo zadevo, je ne morejo uporabiti pri prodaji 1:1, saj ima tipkarsko napako na strani 13. Sprašujem se, ali so ti visoki standardi samo izgovor, da se ne posvečajo prodaji in oglaševanju, ki bosta vsekakor določila, ali bo njihovo podjetje uspelo ali ne.

Malo podjetje nima več izgovora, da izgleda malo. Ravno tako ni potrebe, da bi dober izgled stal goro denarja ali da je potrebno več kot en mesec, da prinese fantastične rezultate.

 

Avtor: Daniel Priestley

 

Povzeto po prispevku na strani: businesstitans