Naslov projekta: Raziskovanje rimske zapuščine: oblikovanje tematske regije in kulturne poti vzdolž rimskega donavskega limesa za opolnomočenje družbeno-ekonomskega razvoja skupne evropske dediščine

Akronim projekta: ROMAN LEGACY

Trajanje projekta: 1. 4. 2025 – 31. 3. 2028 

Skupna vrednost projekta: 2.948.845,94 EUR 

Financiranje: Evropski sklad za regionalni razvoj

 

 


Partnerji:
 

  1. University for Continuing Education Krems – vodilni partner
  2. Universalmuseum Joanneum – projektni partner
  3. Roman City Carnuntum/ Archaeological Park Carnuntum – projektni partner
  4. ASSOCIATION OF DANUBE RIVER MUNICIPALITIES “DANUBE” – projektni partner
  5. Bulgarian Association for Transfer of Technology and Innovation – projektni partner
  6. Belene Municipality – projektni partner
  7. Institute of Archaeology of the Czech Academy of Sciences, Brno – projektni partner
  8. Bavarian State Conservation Office – projektni partner
  9. Provincial Secretariat for Regional Development, Interregional Cooperation and Local Self-Government – projektni partner
  10. Archaeological Museum in Zagreb – projektni partner
  11. Association of Cultural Heritage Managers – projektni partner
  12. West Pannon Regional and Economic Development Public Nonprofit Ltd. – projektni partner
  13. Municipality of Žabljak – projektni partner
  14. Paten Studio LLC – projektni partner
  15. National Museum for the History of Transylvania – projektni partner
  16. "Ion Mincu” University of Architecture and Urban Planning – projektni partner
  17. National Institute for Research and Development in Tourism – projektni partner
  18. Faculty of Technical Sciences, University of Novi Sad – projektni partner
  19. Scientific Research Centre Bistra Ptuj – projektni partner


Cilj projekta:
 

Splošni cilj projekta je ustvariti kulturno pot vzdolž rimskega donavskega limesa, ki je vključena v širšo tematsko regijo, in jo predložiti v potrditev kot uradno kulturno pot Sveta Evrope k SGP/EICR. To pomeni tesnejše transnacionalno sodelovanje in usklajevanje pri predstavitvi in promociji (skupna blagovna znamka, slow culture turizem) rimske dediščine v Podonavju, zlasti rimskega donavskega limesa kot serijske transnacionalne Unescove svetovne dediščine.

Projekt se osredotoča na ohranjanje in promocijo Rimskega Dunajskega Limesa, ki povezuje več evropskih držav in predstavlja skupno kulturno dediščino, ter si prizadeva za ustvarjanje in certificiranje Kulturne poti ob Donavi, ki bo pripovedovala zgodbo o življenju ljudi v tem območju pred 2000 leti. S povezovanjem različnih projektov in deležnikov bo vzpostavljena transnacionalna platforma za sodelovanje, razviti pa bodo tudi inovativni načini predstavitve rimskih ključnih lokacij, vključno z uporabo virtualne in obogatene resničnosti.


Aktivnosti v projektu:
 

  • Ocena trenutne nacionalne in transnacionalne pokrajine raziskav, trženja in varstva dediščine v zvezi z rimsko dediščino, opredelitev ključnih nacionalnih deležnikov, vzpostavitev transnacionalne mreže strokovnjakov in priprava strateškega dokumenta za lažje sodelovanje in izmenjavo med partnerji v Podonavje.
  • Razviti kulturno pot vzdolž rimskega donavskega limesa z izkoriščanjem predhodnih projektov, pripravo priročnika o rimski dediščini, organizacijo mednarodnega srečanja za mreženje v Novem Sadu, oblikovanje skupnih strategij blagovne znamke in predstavitve ter vključevanje ključnih deležnikov za izvajanje kohezivne vizualne podobe v celotnem Podonavju.
  • Vzpostavitev učinkovite projektne komunikacije in razširjanja od samega začetka, kar vključuje izpolnjevanje zahtev za komunikacijo, oblikovanje projektnega komunikacijskega načrta, organizacijo javnega začetnega dogodka v Carnutnumu, razvoj paketa blagovnih znamk, sestavljanje promocijskih materialov, dajanje prednosti trajnostnim materialom za pisarniške potrebščine ter vzpostavitev kanalov družbenih medijev in spletne strani projekta za tekoče posodobitve.