Tako kot pri vsaki novosti se tudi pri uvajanju umetne inteligence (UI) v poslovne procese pojavljajo številni dvomi. Ne gre pa si zatiskati oči, da se bo kljub številnim pomislekom v prihodnje nemogoče izogniti uporabe umetne inteligence tudi v vsakodnevnem poslovanju. Na pohodu je Industrija 5.0, ki povezuje človeka z umetno inteligenco in s stroji. S tem se pri zaposlenih znatno povečuje čas, ki je namenjen za kreativno ustvarjanje in inoviranje, stroji pa zmanjšajo lastne napake in izgube na minimum. Zagotovo pa bo umetna inteligenca v bodoče podjetjem nudila še veliko več priložnosti za izboljšanje konkurenčnih prednosti na trgu. Priložnosti za uporabo UI so sledeče:

  • lahko analizira velike količine podatkov in iz njih izlušči pomembne vzorce ter napovedi, kar podjetjem omogoča boljše odločitve in načrtovanje;
  • lahko pomaga pri avtomatizaciji rutinskih nalog in procesov, kar zmanjšuje človeško napako, povečuje učinkovitost in zmanjšuje stroške;
  • omogoča personalno prilagajanje storitev in izdelkov uporabnikom na podlagi njihovih preferenc, vedenja in zgodovine;
  • lahko pomaga pri optimizaciji dobavne verige s spremljanjem inventarja, napovedovanjem povpraševanja, optimizacijo logistike itd;
  • lahko pomaga pri odkrivanju goljufij, zlonamerne dejavnosti in drugih varnostnih groženj s prepoznavanjem nenavadnih vzorcev ali anomalij v podatkih;
  • omogoča razvoj avtonomnih sistemov, kot so avtonomna vozila ali robotski sistemi, ki lahko izvajajo naloge brez neposrednega človeškega nadzora;
  • lahko pomaga pri izboljšanju komunikacije podjetij z uporabniki preko virtualnih asistentov in drugih sistemov za podporo strankam;
  • lahko pomaga pri avtomatizaciji medicinskih postopkov, diagnosticiranju bolezni, spremljanju bolnikov in drugih vidikih zdravstvene oskrbe.

To je le majhen del koristi, ki s pomočjo uporabe UI vodi do splošnega izboljšanja produktivnosti in učinkovitosti podjetja ter ga tako naredi bolj konkurenčnega na trgu.

UI je lahko priložnost tudi za mala in srednje velika podjetja (MSP):

  • uporablja se lahko v finančnem sektorju za planiranje, interaktivno poročanje in interpretacijo podatkov;
  • uporablja se na področju IT, da sistemi delujejo nemoteno;
  • v proizvodnih podjetjih se UI uporablja za razvoj krmilnih programov, odkriva napake na strojih in optimizira delovanje strojev;
  • UI se lahko uporablja tudi v spletnih trgovinah, kjer gre za uporabo algoritmov in podatkov o uporabnikovih nakupih, ogledih in ocenah za priporočanje izdelkov, ki bi jih lahko zanimali, kar povečuje zadovoljstvo strank in verjetnost ponovnega nakupa;
  • UI se lahko uporablja tudi v podjetjih za obvladovanje tveganj in preprečevanje goljufij;
  • v kmetijskih podjetjih UI lahko pomaga pri zmanjševanju porabe pesticidov ……

Ob tem pa ne gre pozabiti tudi na pomanjkljivosti in nevarnosti, ki lahko podjetjem pretijo ob nespametni uporabi UI. Zavedanje, preventivni ukrepi in previdnost so ključni pri zaščiti pred goljufijami, ne glede na to, ali so povezane z uporabo umetne inteligence ali ne. Za zaščito pred goljufijami ob uporabi UI je smiselno:

  • uporabljajte zanesljive platforme;
  • redno spremljajte svoje račune;
  • uporabljajte močna gesla;
  • bodite pozorni na sumljive e-poštne sporočila in klice;
  • uporabljajte pametne varnostne rešitve;
  • izobražujte se o taktikah goljufij;
  • pravočasno obveščajte vse odgovorne o sumljivih dejavnostih.

 

Pripravila:

Brigita Drevenšek

SPOT Svetovanje Podravje

 

SPOT logoti 2024