Na Šolskem centru Ptuj se je tudi letos v sklopu Podjetniškega izziva za mlade 2018 na zaključnem izboru predstavilo 9 dijaških ekip, ki so predstavljale svoje podjetniške ideje. Dogodek je potekal v organizaciji ZRS Bistra Ptuj in Šolskega centra Ptuj, ob podpori Mestne občine Ptuj in številnih podjetnikov. Dijaki so svoje ideje razvijali ob podpori mentorjev, na sklepnem delu, zaključnem izboru, pa so svoje ideje predstavili 5-članski strokovni komisiji in več kot 150-glavi mladi publiki. Zmago je slavila ekipa Havon natural, publika pa je kot svojega favorita izglasovala ekipo Kdo si, kurent.
Komisija je izbrala tri najboljše ideje, svojega favorita je izglasovala tudi publika. Foto: Črtomir Goznik
Polna dvorana, tekmovalen duh, odlični nastopi, želje po zmagi in nadvse izvirne ter raznolike ideje mladih podjetniških mislecev so bile pokazatelj, da srednješolci s podjetništvom mislijo resno ter da podjetniškega duha med njimi ne primanjkuje. Vse prisotne so uvodoma pozdravili Gorazd Orešek, podžupan Mestne Občine Ptuj, doc. dr. Štefan Čelan, direktor ZRS Bistra Ptuj in Oton Mlakar, direktor Šolskega centra Ptuj.
Na zaključnem izboru je mlade podjetnike spodbujala publika, z več kot 150 mladimi. Foto: Črtomir Goznik
»Želimo si takšnih mladih, ki si že v rani mladosti upajo razmišljati podjetniško in izven okvirjev« je zbrane mlade nagovoril dr. Štefan Čelan. Dodal je še: »Sem zelo vesel, da že leta in leta v našem javnem zavodu uspešno razvijamo mladinsko raziskovalno delo, kjer mlade motiviramo in učimo razmišljati podjetniško in kako priti do tistih najboljših idej. Najboljšim pomagamo tudi pri ustanovitvi podjetja, pridobitvi rizičnega kapitala, pripeljemo jih lahko do vrhunskih raziskovalnih skupin na univerzah in inštitutih.«
Letošnje ideje izvirne in raznolike
Petčlanska komisija je izbrala tri najboljše ideje, ki so jih ocenjevali na podlagi treh kriterijev: izvirnost, uporabnost idej in njihova predstavitev. Zmagala je ekipa Havon natural, ki je prepričala s pestro in prodorno predstavitvijo, samozavestno ekipo in veliko uporabnostjo predstavljenih izdelkov – penečih kopeli in mil, iz povsem naravnih sestavin.
Na drugo mesto sta se uvrstili lanskoletni zmagovalki, z novo idejo »Coffee drive po slovensko«, s katero bi Ptujčanom ob zastojih ponujali najboljšo kavo. Na tretjemu mestu je prepričala tudi ekipa Fauna, ki bi nudila udoben in ugoden hotel za hišne ljubljenčke.
Mag. Vlasta Stojak, iz Manager kluba Ptuj, in članica strokovne komisije, je bila nad predstavitvami pozitivno presenečena: »Glede na to, da smo poslušali dijake srednjih šol, so bile ideje izjemno izvirne, prilagojene aktualni situaciji v lokalnem okolju in iz raznolikih področij. Dijaki so iskali rešitve iz kmetijstva, hobijev, zastojev v prometu, tehniki …«
Strokovno komisijo so sestavljali še Gorazd Orešek, Natalija Resnik Gavez, Lea Škrubej in dr. Lidija Tušek.
Start:up Ptuj za boljši in gospodarsko uspešnejši Ptuj
Mentorski program, s sloganom Start:up Ptuj, skrbi za podjetniški preboj mesta. Med mladimi vzpodbuja podjetniški talent in jim pomaga podjetniške ideje nadgraditi v delujoče prototipe, opremljene s poslovnim modelom. »S tovrstnimi programi skupaj izgrajujemo boljši, predvsem pa gospodarsko uspešnejši Ptuj« je na dogodku dodala dr. Lidija Tušek.
Izkušnje iz prve roke
V podjetništvu so najbolj dragocene izkušnje. Le-te težko nadomesti katerikoli učbenik. Zato so organizatorji tudi letos gostili uspešno podjetnico iz prakse, Natalijo Resnik Gavez. Ta je mladim podjetnikom zaupala svojo pot do uspeha in jim svetovala, kako v poslovnem okolju najti svoj prostor in uspeh. Ker pa v podjetništvu ni lahkih poti, je pogovor tekel tudi o tem, kako se odzvati, ko pridemo do preprek in težav.
Uspešna podjetnica Natalija Resnik Gavez je zaupala svoje izkušnje in nasvete. Foto: Črtomir Goznik
Zavedanje pomena spodbujanja podjetništva na Ptuju
Podpornica dogodka je tudi Mestna občina Ptuj, ki je zagotovila sredstva za izvedbo programa, saj se zaveda pomena spodbujanja podjetništva na Ptuju. Gorazd Orešek, podžupan Mestne Občine Ptuj: »Pomembno se mi zdi, da se otroci čimprej, sam bi si želel, da že v osnovni šoli, seznanijo s podjetništvom. Ko dijaki tudi izven šolskega programa pridejo do tebe po nasvet in pomoč, potem veš, da so vsa prizadevanja učinkovita in da takšni dogodki prinašajo rezultate.«
Kratka predstavitev podjetniških idej, v sklopu »Podjetniškega izziva za mlade 2018«
- Kmetija kot poslovna priložnost, Anja Babič
Mlada podjetnica je iskala in našla rešitev, kako v prihodnosti prevzeti domačo družinsko kmetijo in jo spremeniti v uspešno podjetje. Ugotovila je, da imajo kmetije, ki gredo v podjetniško smer, več možnosti za obstoj in uspešno poslovanje. Rešitve za obstoj kmetije je našla v znanju ekonomije, vključevanju mladih, povezovanju in sodelovanju lokalnih pridelovalcev ter ozaveščanju ljudi.
- Fauna, Kaja Smolinger, Nina Bošnjak in Luka Kokot
Ekipa Fauna je predstavila svojo poslovno idejo, ki je nastanitev za male živali, humanitarnost, joga z živalmi in širjenje dobrega odnosa do živali. Njihov slogan je »Vaše štiri tačke, naša skrb.« Ker so hišni ljubljenčki naraščujoča panoga, je njihova vizija delovanje najprej v lokalnem okolju, kasneje pa tudi mednarodno poslovanje.
- Coffe drive po slovensko, Eva Toplak in Ines Kaučič
Slovenci smo veliki kavopivci in ljubitelji kave za na pot. Ob jutranjih konicah nas na poti v službo čakajo prometni zamaški. Mladi podjetnici sta v teh dveh dejstvih našli odlično poslovno idejo: nudenje okusne kave za na pot, narejene po dedkovem domačem receptu, na prometnih ulicah Ptuja, kasneje pa tudi ostalih mest.
- Pecilni prašek POLOVIČKA, Nika Petrovič, Nadja Ilešič
Pecilni praški so pakirani v količini 13 g. Recepti pa velikokrat zahtevajo zgolj polovičko te količine. Ker je takšno odmerjanje nepraktično in nenatančno, sta mladi podjetnici zasnovali lasten pecilni prašek, ki bi, tako kot že ime pove, vseboval zgolj polovico običajne količine - 7,5 g. Dodatna prednost pecilnega praška POLOVIČKA so tudi naravne sestavine.
- Grelne pižame, Aneja Bohinec, Antonija Kosi
Srednješolki sta idejo za svoj podjetniški projekt črpali iz vsakodnevnih problemov: ljudi v običajnih pižamah zebe, stroški kurjave so visoki, veliko ljudi ima težave z zdravjem in slabo cirkulacijo. Podjetnici sta zasnovali idejo toplih pižam in copat, katerih prednosti so udobje, cenovna ugodnost, bio polnilo, različne oblike ter motivi na pižamah.
- Kdo si, kurent, Žiga Škrabl, Laura Škrabl, Nuša Žnidarič, Amalija Mlinarič, Blaž Zadravec
Podjetniška ekipa Kdo si, kurent, je v svoji podjetniški ideji iskala rešitve za popestritev turistične ponudbe na Ptuju. Ugotovili so, da manjka predvsem animacija za otroke, mladinski turizem, da je kulinarična ponudba skromna. V svojem projektu so združili legendo, likovno dediščino, poezijo in prozo o kurentu, predstavitev etnografske zbirke in bogato kulinariko.
- Akvarij po meri, Marcel Čeh, Đani Kolmačić, Denis Krajnc, Denis Polanec
Ekipa Dežela Akvarijev je idejo za svoj podjetniški projekt našla v svojem hobiju. V svojem podjetju se želijo ukvarjati z izdelavo in prodajo akrilnih akvarijev po meri. Strankam bodo izdelali akvarij povsem po njihovih željah, ga vstavili v prostor in ga po potrebi opremili. Tako bodo v domove prinesli naravne vodne lepote, ki jim bodo zmanjševale stres.
- Havon natural, Katarina Rakuša, Esmailin Maria Reynoso Peralta, Tilen Hrženjak, Tadeja Topolovec, Lara Jurkovič
Dijaško podjetje Havon Natural izdeluje peneče kopeli in mila iz povsem naravnih sestavin. Zasnovali in izdelali so pet različnih izdelkov: penečo kopel, milo z arganovim oljem, milo s karatejevim maslom, milo s kozjim mlekom in milo z glicerinsko bazo. Za izdelke so že določili cene in oblikovali svojo lično embalažo.
- Donut & Muffin, Neja Kropec, Tamara Potočnik, Mirela Maroh, Severina Pal
Ekipa Donut & Muffin se želi ukvarjati s peko edinstvenih donutov in muffinov, ki jih bodo pakirali v lastno, unikatno embalažo. Ponujeni izdelki bodo sveži in narejeni za vsak okus. Kupci bodo naročila lahko preprosto oddali na spletu ali jih kupili na stojnici. Ekipa bo poskrbel tudi za lastno dostavo svojih izdelkov na Ptuju in v okolici.
SPOT svetovanje Podravje je sofinancirano s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija