Morda vam bo koristil kakšen nasvet
Steven Johnson, avtor serije poslovnih knjižnih uspešnic, bo v video rubriki predstavil od kod prihajajo tiste najboljše poslovne ideje. Več o tem
Ljudi na družbenih omrežij ne zanima velikost vašega podjetja, niti vaš dobiček. 5 nasvetov, ki bi jih moral upoštevati vsak podjetnik. Več o tem
Slovenci v zadnjih mesecih svoje projekte zelo uspešno predstavljamo na crowdfunding plaftormah. Svež projekt je visokotehnološki Red Pitaya. Več o tem
Za vsakega študenta podjetnika je značilno, da je neprestano na poti, zato je ena izmed stvari, ki jih ima vedno s seboj, prav nahrbtnik, v katerega lahko spravi vse nujno potrebne pripomočke. Več o tem
Podjetništvo je v zadnjih letih čedalje bolj pogosta izbira. Možnost samoaktualizacije ter izvajanja svoje vizije na eni strani ter pomanjkanje zaposlitev na drugi strani sta pomembna faktorja za to. Več o tem
Odločitev za to, da postanemo samostojni podjetnik ni lahka, je pa lažja kot nekoč. V članku na si oglejte glavne korake, ki vas ločijo do ustanovitve lastnega podjetja. Več o tem
Podjetništvo od posameznika zahteva mnogo vzponov in padcev, na katere se je potrebno pred vstopom v podjetniške vode dobro pripraviti.
1. Bodite psihično dobro pripravljeni.
To pomeni, da morate biti, če ste podjetnik začetnik, močni in pripravljeni na vse izzive, ki vas lahko doletijo. Na vaši poslovni poti vas lahko vsak dan čaka drugačna zgodba. Nastopila bodo obdobja, ko vam bo vse šlo kot po maslu in boste mislili, da lahko osvojite cel svet. Nato pa bo, takrat, ko boste najmanj pričakovali, prišel dan, ko boste mislili, da vaš posel ni vreden počenega groša in da bi bilo najbolje z vsem skupaj prenehati. Prav v takšnih trenutkih se morate znati motivirati in vztrajati dalje.
2. Dajte prednost vašemu zdravju.
Kot ustanovitelj podjetja ne pričakujte lagodnega in brezbrižnega življenja. Delali in razmišljali boste 18 ur na dan in 7 dni v tednu, kar pomeni brez jutranjega poležavanja in brez ponočevanja. Pripraviti si morate urnik tako, da bo vaše telo kljub številnim naporom še vedno dobro funkcioniralo in boste produktivni.
3. Ob ustanovitvi je dobro, da si zagotovite stabilno finančno podporo.
Na začetku se ne smete obremenjevati s tem, da morate kar naenkrat zaslužiti veliko denarja, s katerim boste lahko pokrili vse stroške in nakazali velike plače svojim zaposlenim. Že velikokrat se je izkazalo, da je najbolje, da si poiščete investitorje v obliki večjih in močnejših podjetij, ki bodo sodelovala z vami in vlagala v vaše podjetje ter v vaše poslovne ideje. Pomembno je, da verjamete vase in da vas ne zlomi že prvih nekaj ovir, na katere boste naleteli. Bodite kar se da aktivni in sodelujte s čim več ljudmi, pri tem pa seveda najprej premislite, koga boste spustili v svojo poslovno ekipo. Ta vam mora biti v podporo in takšna, da se nanjo lahko vedno zanesete.
Izberite svojo pot
Če pogledate zelo uspešne podjetnike, boste opazili, da je bila njihova pot polna ovinkov in nenavadnih poti. Takšni ljudje imajo namreč dobro oko za izbiro priložnosti in ne sledijo množici. Namesto, da sledite ustaljeni poti, raje pokusite nekaj drugega. Izberite projekt, ki vam bo prinesel edinstvene izkušnje ali znanja, poiščite načine, kako boste prišli v stik z ljudmi, ki jih občudujete, in izkoristite poslovno priložnost, ki na prvi pogled nima nič z vašim poslom.
Redno preverjajte svoje sposobnosti
Uspešni ljudje redno delajo osebno inventuro – preverjajo svoje prednosti in slabosti ter iščejo povratne informacije. Če imate slabost, morate to vedeti, zato prosite svojega mentorja, da vas oceni in vam pove, katere so vaše prednosti in slabosti. Na tak način boste lahko izpilili svoje spretnosti in omilili svoje slabosti.
Osredotočite se na en sam končni cilj
Ena izmed najbolj pogostih sposobnosti uspešnih podjetnikov je vsekakor sposobnost osredotočiti se na en cilj in se ne pustiti zmesti. Naredite si seznam prioritet in si z njim pomagajte pri izbiri poslovnih priložnosti. Nikar ne tekajte za vsako priložnostjo, ki se vam pokaže – držite se svojega cilja in se posvetite samo tistim priložnostim, ki vam bodo ta cilj pomagale doseči.
Zmerno tveganje
Če želite uspeti, boste od časa do časa morali tudi tvegati, vendar nikar ne brez premisleka. Uspešni podjetniki točno vedo, kje je njihova meja, koliko so sposobni in koliko lahko prenesejo. Ko boste tvegali, naj bo to zmerno in premišljeno.
Preusmerite svojo energijo
Uspešni ljudje trdo delajo za svoje cilje. Večkrat zgleda, kot da so neutrudljivi – to pa je zato, ker jih žene notranja motivacija, ki jih zalaga z ogromno energije. Uspešneži tako ne obupajo zlepa in vztrajajo, kljub temu, da stvari niso najbolj rožnate.
Svojo energijo usmerite v vsakodnevne naloge in se naučite uživati v svojem delu – na tak način boste postali nepremagljivi.
Še vedno niste popolnoma prepričani ali je že napočil pravi čas, da uberete lastno podjetniško pot in in oklevate ali ste pripravljeni na odprtje lastnega podjetje?
Težki časi na trgu dela dnevno silijo ljudi v razmišljanje o ustanovitvi lastnega podjetja. Vendar pa postati sam svoj šef še ne garantira uspeha. V veliko primerih prav razlogi, zaradi katerih se ljudje odločijo za ta korak, odločajo o samem uspehu podjetja. lastno podjetjeDejstvo da sovražite trenutno delovno mesto ali celo svojega šefa, zagotovo ni pravi razlog za odprtje s.p ali d.o.o.. V tem primeru raje razmislite o spremembi delovnega mesta, morda celo o spremembi poklica.
Torej, preden se odpravite na vse prej kot lahko pot podjetništva, preberite naslednje točke in preverite ali ste na pot zares dobro pripravljeni.
1. O ustanovitvi podjetja razmišljate že dalj časa
Ustanovitev lastnega podjetja naj ne bo ideja, ki bo nekega dne nenadoma zasvetila v vaši glavi in v naslednjem trenutku boste že znašli na napoti k svojemu nadrejenemu, kjer boste podali odpoved. Pri večini uspešnih podjetnikov se je ideja o lastnem podjetju razvijala tudi več let in se postopoma izpopolnjevala. Ti ljudje so raziskali vse možnosti, se kljub temu posvečali karieri a so kljub temu ugotovili, da je za njihovo osebno rast potrebno storiti korak naprej in ustanoviti lastno podjetje. Če je tudi pri vas klic po višji stopnički v življenju dovolj močan in prisoten daljše obdobje, je to morda pravi znak!
2. Lahko storite bolje
Pri nekaterih ljudeh se ideja o lastnem podjetju porodi ob gledanju napak, ki jih počnejo njihovi nadrejeni. Bodisi ti svojega dela ne opravljajo korektno ali pa zaposleni dobi občutek, da podjetje do svojih strank nima takšnega odnosa kot bi ga moralo imeti oziroma bi ga imel sam. Ne glede na razlog, spodbuda za mnoge lastnike malih podjetij je bila zavedanje, da bi sami zadevo izpeljali drugače/bolje. Torej, če se vaši dvomi o delu vašega nadrejenega porajajo vsakodnevno, je morda napočil pravi čas, da se odpravite na trg in preizkusite svoje metode dela!
3. Dejavnost naj bo vaša strast
Če mislite, da vam bo ustanovitev podjetja prinesla zgolj in samo srečo in veselje, saj boste sam svoj šef in boste sami določali svoj urnik, se motite. Z opravljanjem lastnega podjetja naj bi imeli največ težav ravno ljudje, ki so se posla lotili zaradi nezadovoljstva na prejšnjem delovnem mestu. Nikoli namreč ne boste delali bolj trdo, kot takrat, ko boste delali zase. Sami sebi boste postavljali zahteve in izzive. Seveda je zgodba popolnoma drugačna, ko enkrat delate zase in se bo vsako dodatno delo poznalo tudi na vaši plači. Pa vendar, najbolj uspešni naj bi bili podjetniki, ki svojega dela ne opravljajo zgolj zaradi denarja ali več prostega časa – to počnejo iz strasti. Plače ne vidijo kot nekaj obveznega, temveč kot nagrado. Če ste se prepoznali v tej točki, je zelo verjetno, da ste pripravljeni na lastno podjetje!
4. Posedujete znanje in samozavest
Da bi postali dober poslovnež, morate vedeti kaj počnete in to početi dobro. Preden se podate na lastno poslovno pot, se torej prepričajte, da posedujete zahtevano strokovno znanje in izkušnje za vodenje posla. Če jih imate, boste prepričani v svoje poslovanje s strankami in poslovnimi partnerji, kar je ključnega pomena za vodenje uspešnega podjetja. Samozavest je ključnega pomena, ta pa pri različnih ljudeh nastopi ob različnem času – počakajte na pravi trenutek!
5. Pripravljeni ste se učiti
Na trenutnem delovnem mestu je velika verjetnost, da morate zares dobro obvladati le eno ali kvečjemu dve stvari. Ko pa imate enkrat v lasti svoje podjetje, bosta skoraj zagotovo morali opraviti več del hkrati. Naj bo to delo receptorja, hišnika, prodajalca ali celo knjigovodje. Prav to je razlog, da se morate biti pripravljeni nenehno učiti, saj boste morali delo na teh področjih opravljati dobro. Kot lastnik malega podjetja namreč ne boste imeli marketinškega oddelka ter finančne in PR službe. Če želite biti na svoji poslovni poti uspešni, morate biti pripravljeni na učenje in nenehno izboljševanje.
Že večkrat se je izkazalo, da so najboljše podjetniške ekipe tiste, ki jih sestavljajo čimbolj raznoliki posamezniki. Velikokrat takšne ekipe celo “premikajo gore” in premagujejo tudi bolj vpeljane, a bolj homogene ekipe.
Katere so lastnosti dobrih ekipnih delavcev?
Člane ekipe lahko izbirate tudi na podlagi osebnostnih lastnosti. Potrebujete močne, a prilagodljive posameznike, ki bodo znali delati z drugimi ljudmi.
Lastnosti dobrih ekipnih delavcev:
- Odprtost
- Zanesljivost
- Fleksibilnost
- Komunikativnost
- Zmožnost poslušanja
- Samoangažiranost za delo
- Pripravljenost za pomoč drugim
- Pripadnost ekipi
Viri: Zavod mladi podjetnik; Data
Kevin O’Leary je izkušen podjetnik in investitor, ki ga večina najverjetneje bolj pozna iz ameriškega resničnostnega šova Shark Tank. Tam nastopa kot eden izmed investitorjev, ki v oddaji iščejo poslovne ideje z velikim potencialom.
Veliko podjetnikov se na začetku svoje podjetniške poti znajde v težavah, saj jim primanjkuje denarnih sredstev, potrebnih za uspešno poslovanje. Sprva denar poskušajo zbrati v domačem okolju: porabijo svoje življenjske prihranke, denar si sposodijo od staršev in prijateljev ali pa se zadolžijo na banki. Toda neredko se izkaže, da takšna finančna injekcija ne zadostuje za pokritje vseh stroškov poslovanja mladega podjetja, zato se morajo podjetniki znajti drugače in se poslužiti nove taktike: pridobiti morajo investitorja.
Vsakdo, ki se je takšnega projekta v preteklosti že lotil, dobro ve, da gre za izjemno težko nalogo, še posebej v primeru, da podjetniku na tem področju primanjkuje izkušenj ali pa se ukvarja s projektom, ki za investitorje ni tako privlačen in zanimiv.
Kevin O’Leary, eden izmed petih investitorjev v ameriškem resničnostnem šovu Shark Tank, je za vse, ki nameravate v prihodnosti prek investitorjev pridobiti potrebna denarna sredstva, pripravil nekaj nasvetov. Z njihovo pomočjo boste investitorje lažje prepričali, da ste vredni njihovega časa in denarja. O’Leary ima namreč na tem področju ogromno izkušenj, saj se v svetu podjetništva giblje že od mladih let – pod njegovim okriljem je uspešno zraslo že več startupov, ogromno izkušenj pa ima tudi kot investitor tveganega kapitala.
Prvo kot prvo: Kevin O’Leary je prepričan, da izobrazba ni ključni faktor za uspeh posameznika. Resda lahko poveča možnosti za uspeh, toda bistvene so predvsem tri stvari: dobra poslovna ideja, izredno motiviran podjetnik in kanček sreče. Toda v kolikor niste povsem prepričani v svoje znanje, je kljub temu priporočeno, da obiščete različna podjetniška izobraževanja, kjer boste izvedeli vse potrebne informacije o poslovanju in podjetništvu.
Investitorji se torej po mnenju O’Learyja dobro zavedajo, da bolj kot izobrazba šteje motiviranost in vznesenost podjetnika, le-to pa znajo dobro prepoznati na “pitchu”, na katerem jih podjetnik želi prepričati v investicijo v njegovo podjetje.
Na nastopu oz. “pitchu” investitorji ocenjujejo predvsem pripravljenost podjetnika in njegovo natančnost pri poznavanju različnih področij svojega podjetja, kar bistveno vpliva na njegovo kredibilnost. Seveda je tu govora tudi oziroma predvsem o številkah: nujno je, da je podjetnik popolnoma seznanjen s preteklim in tekočim poslovanjem ter, da lahko poda približne projekcije za bližnjo in daljno prihodnost.
Podjetnik ima ponavadi na “pitchu” zelo malo časa, zato mora biti pripravljen, da pridobi pozornost investitorja v 90 sekundah ali še prej! V tem kratkem času mora pokazati svojo vznesenost in pojasniti, zakaj je boljši od konkurence ter dokazati, da je on in njegova podjetniška ekipa iz pravega testa, da zastavljeno nalogo tudi uspešno izpelje do konca. Investitor se mora namreč dobro prepričati, da bo denar, ki ga je sam zaslužil s trdim delom, šel v prave roke in se mu bo sčasoma tudi povrnil.